Styrken ved ANPR-data

Succesfulde virksomheder har altid øje for fremtiden og prøver at forudsige tendenser og kundeadfærd for at få en fordel i forhold til deres konkurrenter.

Beslutninger må ikke træffes i blinde og i dag, mere end nogensinde, har virksomheder brug for at træffe databaserede beslutninger.

Det er vigtigt at din virksomhed altid søger for at nå sit fulde potentiale. Fra indtægtsgenerering til blot at forstå hvordan dine kunder interagerer med dit parkeringsområde.

ANPR-data er helt afgørende og kan aktivt styrke din virksomheds beslutningsgrundlag med nøjagtige oplysninger og den korrekte indsigt:

1.      Belægningsprocent

2.      Antal af el-biler, erhvervskøretøjer og lign.

3.      Hvor lang tid parkeres der i gennemsnit

4.      Hvor ofte parkerer parkanterne i området

5.      I hvilke perioder er der færrest parkeringer

6.      Hvor kommer kunderne fra

Præstation

Ved du hvor godt din parkeringsplads klarer sig?

Der foregår meget bag kulisserne med en parkeringsplads. Overbelægning eller ulovlige parkeringer påvirker indtjeningen.

ANPR-data, f.eks. indsigt i belægningsprocent, kan hjælpe med at evaluere hvordan din parkeringsplads fungerer optimalt. Er stille perioder konsekvente og på bestemte tidspunkter? Har du en optimal mængde gentagne besøgende eller vælger dine kunder, der kører elbil at oplade andre steder?

Når du har fuld indsigt i hvordan din parkeringsplads præsterer, kan du se hvor mange ekstra indtægter du genererer. Du får indsigt i hvordan dine kunder agerer og får en forståelse for din parkeringsplads, der sikrer et solidt beslutningsgrundlag.

Strategi

Der er forskel på at ville foretage ændringer på din parkeringsplads og at kunne retfærdiggøre dem.

Dine ANPR-data kan hjælpe med ikke kun at identificere de ændringer på en parkeringsplads, der vil være mest virkningsfulde, men også hjælpe dig med en handlingsplan for at styrke din beslutning.

ANPR-data muliggør databaseret beslutningstagning, der giver dig mulighed for at foretage sikre ændringer på din parkeringsplads, bakket op med de korrekte oplysninger og statistikker for at eliminere risici.

For eksempel vil du måske installere el-ladestandere på din parkeringsplads som en del af at opbygge en mere bæredygtig profil og gøre din del for miljøet. ANPR-data kan give oplysninger om brændstofanalyse. Dette giver dig mulighed for at se blandingen af brændstoftyper ved hjælp af de besøgende på din parkeringsplads – benzin, diesel og el. Når du analyserer disse data, vil du kunne se en gradvis stigning i antallet af elektriske køretøjer, der benytter din parkeringsplads.

Dette giver dig ikke kun mulighed for at retfærdiggøre installationen, da du ved at der er kunder til den service, men det hjælper dig også med at identificere mængden af el-ladestandere, du potentielt har brug for at imødekomme disse kunder. For eksempel kan din første tanke være, at du har brug for 5 ladestandere for at imødekomme den formodede efterspørgsel på din parkeringsplads. ANPR-data kan give dig det nøjagtige antal, så du kan se, at du kun har brug for 3 opladere, hvilket reducerer investeringen og sparer din virksomhed for penge.

Ved at udnytte dine data optimalt er du i stand til at planlægge ændringer på din parkeringsplads og styre din parkering i den retning, der vil være mest optimal. Dette vedrører heller ikke kun el ladestandere, men også til beslutninger om de betalingsmuligheder du bruger.

Investering

Brugen af dine ANPR-data til at planlægge ændringerne på din parkeringsplads giver dig mulighed for at afklare, hvor og til hvilket niveau du skal investere i din parkeringsplads.

Du bliver i stand til at sikre, at de investeringer du foretager på dine parkeringsområder, vil generere det bedst mulige afkast. Og sørger du for løbende at justere og analysere om dine løsninger bevarer den positive effekt, betyder det at din investering bevarer sin effektivitet.

Så har du fokus på hvordan dit parkeringsløsning fungerer idag eller tænker du at den kan optimeres?

Take a look at more blogs

Det glemte aktiv? Få mest ud af dit parkeringsområde

En parkeringsplads kan være et overset aktiv, og her hjælper vi med at analysere, hvor du kan optimere, sikre et...

Read more
Parkering

Nyt år, nye indtjeningsmuligheder? – Skal din p-plads generere flere indtægter?

Hvert år er det vigtigt at gøre status over de foregående tolv måneder, hvad kunne du gøre anderledes? Hvad vil...

Read more
Parkeringsafgift

Undgå parkeringsafgift med ANPR-teknologi – Fremtiden for problemfri parkering

I løbet af de seneste måneder har der været en del debat og forvirring omkring parkeringsregler og afgifter i forbindelse...

Read more