Parkeringsdata og deres strategiske merværdi

Globalisering og digitalisering er vores tids megatrends. Dette gør data mere og mere vigtige. Som en af de førende udbydere af digital styring af parkeringsområder samarbejder vi med vores moderselskab over hele Europa om at tage os af næsten 4.000 lokationer for over 600 kunder og behandler 1,5 milliarder datapunkter om året.

Men hvad gør man med disse anonymiserede datapunkter? Når man fortolker korrekt, kan du give din virksomhed en ægte merværdi og derigennem hjælpe med til at forstå dine kunders adfærd på en bedre måde. En mangfoldighed af nyttige data giver din parkeringsplads for eksempel også, for kontakten med dine kunder begynder ikke først, når de kommer ind i din butik, men allerede når kunderne kører ind på dit parkeringsområde. Man skal kun indsamle og analysere disse oplysninger på en korrekt måde. Det er lige her, vi kan hjælpe dig med vores digitale parkeringsopsyn — alt er GPDR-kompatibelt, selvfølgelig.

 

Avantpark-kundeportalen og „Insight Suite“

I vores Avantpark-kundeportal kan du se de vigtigste oplysninger om parkering på din parkeringsplads. Uanset om det drejer sig om daglige brugernumre, tilladelser til håndværkere eller dine kunders parkeringstid, kan du finde alle disse data der på et øjeblik. Vores „Insight Suite“ går et skridt videre. Det viser dig analyser af data i de seneste måneder eller sammenligner data fra det foregående år. Med den viden, der er indsamlet baseret på disse, kan du bedre forstå dine kunder og tilpasse din strategi i overensstemmelse hermed. Her er to eksempler:

Et nøgletal, som vores system giver dig, er udnyttelsesdataene på din parkeringsplads. Du kan f.eks. bruge dem til at registrere spidsbelastningsperioder og døde perioder på dit parkeringsområde. Hvis du ved, hvornår der opstår døde perioder, kan du ved hjælp af målrettede handlinger styre kontra og således generere mere omsætning.

Et andet nøgletal er den gennemsnitlige parkeringstid på din parkeringsplads. Du kan bruge disse til blandt andet at registrere uautoriserede parkanter. Desuden er parkeringslængden en indikator for, om du tilbyder dine kunder en positiv oplevelse og en bred vifte af tilbud. Hvis dine kunder parkerer meget kort tid, kan det tyde på, at der er behov for forbedringer her, og du kan tage de passende skridt.

 

Parkeringsdata viser nye tendenser, og vi holder Dem informeret om disse

Parkering betyder meget mere end bare at parkere et køretøj. Ved hjælp af indsamlede parkeringsdata kan du meget tidligt mærke ændringer i dine kunders adfærd, identificere nye tendenser og reagere på dem i tide. For eksempel kan du også bestemme andelen af el-biler på dit parkeringsområde ved hjælp af anonymiseret optagelse af e-nummerplader og baseret på disse fakta beslutte, om det kan give mening at bygge en ladestation. På den måde kan du videreudvikle dine parkeringsmuligheder på en bæredygtig måde, og altid tilbyde dine kunder den bedst mulige parkeringsoplevelse og altid være et skridt foran konkurrenterne.

Du indser: Parkeringsdata giver mange muligheder for at udvide din virksomhed og din strategi på en bæredygtig og rentabel måde. Grib denne mulighed sammen med Avantparks digitale parkeringsområdeløsning, og lad os hjælpe dig med at analysere dine parkeringsdata korrekt, så du kan udvikle dig, kan øge dine kunders tilfredshed og maksimere din indtjening.

 

Vil du vide mere om, hvordan du kan få mest muligt ud af parkeringsdata for dit parkeringsområde?

Kontakt vores salgsafdeling nu og få råd om vores digitale parkeringstilsyn uden forpligtelse!